Ladurée

Som tidigare nämnt besökte jag konditoriet Ladurée, på Grev Turegatan 15 i Stockholm. Vilket jag starkt kan rekomendera! Det fanns en hel uppsjö av macarons i alla möjliga smaker och färger, marmelad och sorbet (om jag inte minns fel då jag var helt fokuserad på alla vackra macarons, haha). 
Så befinner ni er i närheten så tycker jag defenitivt ni ska ta en sväng förbi där.
 
Deras vackra skyltfönster.
 
 
Heaven!!
 
Tyvärr är dom ganska dyra. Men jag har full förståelse för det, med tanke på hur svåra dom är att göra.
 
Den extremt söta påsen dom låg i. Är den inte alldeles underbart söt?!
 
Asken dom låg i.
 
 
Jag köpte 6 st, hehehe woooopps! Jordgubb/Marshmallows, Karamell, Vanilj, Hallon, Pistage och Choklad.
 
Vinsten kammades hem av vanilj, som var helt gudomligt god! Måste testa göra sådana själv!
Sista plats tog jordgubb/marshmallows då den var så fruktanskvärt söt tyvärr.
 
Kommer personligen försöka göra hallon också, den hade riktigt bra potensial. Och choklad har jag redan gjort, ska försöka lägga upp det inom en snar framtid.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback