Chokladtårta


Jag är fortfarande chockad över att det verkligen är jag som har gjort denna skapelse. Jag överträffade verkligen mig själv här då det är min 9:e tårta jag någonsin gjort och min första chokladtårta.
Men efter många timmar på Google, affären, och i köket skulle Amanda äntligen få sin chokladtårta. Hon blev jätte glad, och alla andra som åt den också, så äntligen kunde jag pusta ut. Haha.
Fick bl.a. höra "Du skulle verkligen kunna sälja den här", "Den är ju gudomlig", "Att du alltid överträffar dig själv!" Åååå jag blir så glad! :D
 
Den bestod av chokladtårtbotten, vaniljkräm, mjölkchokladfluff, mörk chokladmousse och sedan dekorerad med ganache och grädde.
 
Den blev Väldigt mäktig och chokladig, skulle säkert räcka till 20 pers.
Recept på allt kommer att komma upp i senare inlägg, länkar då i orden här ovanför.
 
 Ihopsatt kvällen innan. En vacker dag ska jag lära mig skära bottnarna rakt, haha.
 
 
Dagen efter dekorerade jag med ganachen. För att den inte skulle rinna av la jag en mur av grädde. Hällde dock på den lite försent, då den redan hade börjat stelna. Därav mönstret.
 
 
Sen var det bara att gå lös med spritsen för att till sist dekorera med några blommor.
 
En glad Amanda.
 
Chocolate inception!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback