Sverigetårta

Då mamma och pappa skulle komma hem från Spanien såg jag min chans att baka en tårta. Och vad passade inte bättre än en Sverigetårta tänkte jag. Sagt och gjort! Då min fantasi alltid vill överträffa mig själv ville jag ha både formen och färgen som Sverige. Så efter lite rotandes i köket om vilken form jag skulle använda var jag i full gång.
Det blev en tårta med vit chokladmousse och päronkompott.
 
Botten gjordes i en brödform

 
 
Sen var det bara att gå loss med kniven och skära ut mönstret. Och till sist lägga i lagrena och spritsa allt.
 

 
 

 
 
 

 
 
Sverigetårtan!

 
Min kamera håller på och ge upp, därav dom inte alltför rättvisa bilderna. Men men..
Så.. Vad tycks? :)

Kommentarer
Postat av: martin

E ja den första som kommenterar! YES!

2012-06-30 @ 20:41:47
Postat av: martin

E ja den första som kommenterar! YES!

2012-06-30 @ 20:41:48


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback