Chokladbollar med vit choklad

 
Jesper har sedan en tid tillbaka bestämt sig för att han skulle få rosa chokladbollar av mig. Så när han kom och hälsade på för någon dag sen tyckte jag att det var läge att ge honom dom. Då det var första gången jag färgade kokos och pärlsocker ville jag testa göra i svart också. Men som ni ser blev dom blå istället (hade i för mkt vatten) så jag blandade ut dom med vitt pärlsocker och la i blå/vita formar istället.
 
* Vill ni som jag lägga chokladbollarna i formar, rekommenderar jag att göra det precis innan servering. Då dom expanderade i kylen, vilket syns på bilden. Speciellt dom rosa! -_-
 
Du behöver:
  •  

100 g smör (rumsvarmt)
1 dl socker
3 dl havregryn
2 msk kakao
2 tsk Oboy
1 tsk vaniljsocker
1 msk kallt kaffe
3 bitar vit choklad (Marabou) 
Kokos/Pärlsocker
 
Rör smör och socker poröst.
Mal havregrynen.
Tillsätt övriga ingredienser förutom chokladen och rör ihop.
Riv chokladen grovt och vänd ner.
Forma till bollar och rulla i kokos eller pärlsocker.
Låt stelna i kylen.
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback