Jordgubbstårta

När syster fyller år brukar hon alltid göra eller få en jordgubbstårta. Så även detta år. Men det här året fick jag stå för den, då min kära familj fått för sig att jag är duktig på det.. Så det var ju bara att sätta igång och försöka leva upp till deras förväntningar (och mina).
 
Jordgubbstårta:
Ljus tårtbotten (recept kommer senare)
Mosade jordgubbar 
Vaniljsås (recept kommer senare)
 
Dekorerad med:
Grädde
Jordgubbar
 
Smått orolig för om jag skulle få plats med min garnering. Men det gick med nöd och näppe :)
 
Jag la på jordgubbarna kvällen innan, vilket inte var jätte bra, då dom blev lite ledsna under natten.. Men men.
 
 
Tadaa! En jordgubbstårta!
Jag fick lite smått panik när jag insåg att grädden på sidan var grynig, vilket syns på bilden. Så jag ville slita bort allt och göra om med ny grädde. Men morsan hindrade mig då syster skulle komma alldeles snart. Och lika bra var väl det ;) 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback