Dekorera med grädde

Jag har märkt att grädde med 40 % fetthalt är mycket svårare att få perfekt när man ska spritsa jämfört med 36 %. För jag upplever att den är för lös och sen när man tycker att den är bra så grynar den sig lätt när man spritsar ut den. Den får även lättare "jack" i spritskanterna, vilket jag är allergisk mot! Jag vill ha en rak och fin kant hela vägen. Tycker även att den 36 -procentiga upplevs mer vitare och klarare jämfört med den 40 -procentiga. Men det kan vara jag som gör fel också.. Isåfall, hjälp mig! 
 
Här ser man rätt tydligt det jag försökte förklara. 
Strecken runt om är grädde med 40 % och virvlarna uppepå är 36 -procentig.
Rätt stor skillnad om ni frågar mig.
Så när det gäller att spritsa så kommer jag nog bara använda mig av 36 -procentig, men i allt annat 40 -procentig, då jag anser att äkta råvaror är det absolut bästa!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback