Hello Kitty tårta

Då mitt förra bonusbarn skulle fylla 5 år fick jag fria händer på tårtan till hennes kalas. Det fick då bli en Hello Kitty tårta. Dels för att utmana mig själv, heheh, men också för att hon som många andra tjejer i den åldern älskar just Hello Kitty. Så efter att ha googlat runt på massa bilder för att få inspiration till hur den skulle se ut, kom jag tillslut på hur jag ville att den skulle se ut. Ville dels inte använda mig av mmf eller sp då jag tyckte det såg för "sterilt" och tråkigt ut. Jag ville ha en mer "levande" tårta. 
 
Så jag tog min 24 cm runda form, en brödkniv och ICAs sprits (jag behöver verkligen en ny! Wilton, vill ni sponsra med en? heheh) och skapade mig min 5:e tårta genom livet. 
(Ska vid senare tillfälle göra ett inlägg där jag lägger in bilder på alla tårtor jag gjort/gör för att se hur jag utvecklas.)
 
Tårtan dekorerades med grädde och godis och innehöll vaniljkräm, hallonmousse och något mer, kommer tyvärr inte ihåg vad, då min mobil med alla bra bilder har gått i pension.
Så därför får jag nöja mig med mina 2 st (!) bilder jag hittade på kameran. Dom är tyvärr inte av bästa kvalité, men ni får er en uppfattning iaf. Och får jag liv i mobilen igen, slänger jag självklart upp bättre bilder! Och steg-för-steg bilderna som jag tog också. 
Tror jag kännde mig gladare än självaste födelsedagsbarnet, då jag fick så mycket beröm av både barn och föräldrar för denna Hello Kitty tårta, både till utseende och smak.Så det blev ett lyckat kalas för oss alla!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback