Sverigetårtan

 
Den tårtan gjorde jag i april förra året till mina föräldrar som kom hem igen efter att ha varit i Spanien över vintern.
 
Den här tårtan var det första jag bakade igen efter att jag fick min sjukdom där jag blir tillfälligt förlamad emellanåt. Så efter den här tårtan har bakning blivit en stor del av mitt liv då det var/är mitt sätt att kunna ta tillbaka kontrollen över min egen kropp. Att någorlunda kunna bestämma vad jag ville göra, hur jag ville göra det och framför allt att jag slapp röra mig så mkt (vilket orsakade mina anfall) och att jag kunde vara inomhus ifall jag skulle bli dålig. Den fick mig även att inse hur kul det var att göra tårtor och spritsa, så jag kände på en gång att jag ville utvecklas och göra många fler tårtor!
Så den här tårtan betyder så oerhört mycket för mig!
 
Består av:
Ljusa bottnar (gjorde själv i en brödform)
Kompott på inkokta päron (gjorde själv)
Vit chokladmousse (gjorde själv)
Spritsad med färgad grädde (karamellfärg)
 
 
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback