Fjärilstårtan

 
Den här gjorde jag till mammas födelsedag i september. Hon önskade sig en tårta med mycket grädde. Eftersom jag hade sett flera som gjort fjärilar på det här sättet (delat en rund tårtbotten på mitten och vänt sidorna utåt), så ville jag också testa göra en. Blev tyvärr inte alls nöjd då jag använde helt fel tyll att spritsa med. Och sen ändrade jag vinkel på handen när jag gjorde den ljusblåa, så dom har olika spritsningar. Så skulle man inte göra.. ;) Insåg sen att jag även hade gjort den mörkblåa "svängen" åt fel håll..! -_-
Men tack och lov var det bara pedantiska jag som störde mig på det. Lärde mig även att svart är väldigt svårt att få till. Nu färgade jag tack och lov bara lite grädde och inte sugarpaste eller liknande. Men det gick åt ungefär 2/3 av en burk Black extra pastafärg. Så gissa om den färgade tungan när man åt den hahah!! 
 
Består av: 
Ljusa bottnar (gjorde själv)
Vaniljkräm (gjorde själv)
Banankompott
Mjölkchokladfluff (gjorde själv)
Dekorerad med: 
Grädde (svart pastafärg och blå karamellfärg)
Choklad
 
(Vred den lite mer utåt efter att jag fotade, vilket syns på slutresultatet.)
 
Utgick ifrån den här bilden
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback