Chokladtårtan

 
Den här tårtan gjorde jag till en väns födelsedagsfirande förra sommaren. Hon ville ha en med chokladsmak. Eftersom jag är som jag är så ville jag försöka göra nyanser av färger på lagrena, så att den var vacker när man skar i den. Kände att jag tog lite vatten över huvudet då jag aldrig ens hade gjort en chokladbotten. Men vad gör man inte för sina vänner :) Så efter att ha spenderat lååång tid på internet och resonerat med mig själv blev det till slut en chokladtårta.
 
Består av: 
Chokladbotten (gjorde själv)
Vaniljkräm (gjorde själv)
Mjölkchokladfluff (gjorde själv)
Mörk chokladmousse (gjorde själv)
Dekorerad med:
Chokladganache (gjorde själv)
Grädde
Blommor
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback